preventing-the-flu

preventing-the-flu

برای پیشگیری از بیماری هایی مانند آنفولانزا باید موارد بهداشتی را رعایت کنید  و از افراد مبتلا به این بیماری دور بمانید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ با شروع فصل سرما پیشگیری از آنفولانزا یکی از مهمترین کارهایی است که باید در برنامه سلامتی خود قرار دهید. در این نوشتار با ۷ مکان آشنا می شوید که ریسک بالایی برای ابتلای شما به آنفلوآنزا دارند. با ما همراه باشید و سعی کنید بهتر از همیشه اقداماتی برای پیشگیری از آنفولانزا انجام دهید.

برای پیشگیری از آنفولانزا در این ۷ مکان توصیه های سلامتی و بهداشتی را رعایت کنید

۱. فرودگاه و هواپیما

اگر در این فصل از سال می‌خواهید با هواپیما به مسافرت بروید باید بیشتر مواظب باشید. متاسفانه میکروب‌های زیادی در فرودگاه و هواپیما وجود دارد. حتی میکروب‌ها از نقاط دیگر دنیا ممکن است رنج سفر را تحمل کرده و با هواپیما خود را به شما برسانند تا مریض‌تان کنند! پس اگر هوس مسافرت با هواپیما به سرتان زد ضدعفونی‌کننده را فراموش نکنید.

۲. رستوران‌ها

از آنجا که همه ساله تعدادی رستوران در سراسر دنیا به علت همین آلودگی‌ها بسته می شوند، هم ما که به رستوران می‌رویم باید خیلی مواظب باشیم هم دوستانی که این رستوران‌ها را اداره می‌کنند. رستوران‌ها از مکان‌های پر رفت و آمد به حساب می‌آیند و علاوه بر آن کسی که غذا به شما می‌دهد شاید عادت نداشته باشد مرتب دست‌هایش را بشوید، پس سعی کنید ضد‌عفونی‌کننده را همیشه به دنبال داشته باشید و البته به رستوران‌هایی مراجعه کنید که از سطح کیفیت بهداشت‌شان مطمئن هستید.

۳. اداره

بسیاری از شما بیشتر روز خود را در اداره‌ها می‌گذرانید، پس جای تعجب نیست که این مکان را هم در لیست مکان‌های پر خطر قرار دهیم، مگر اینکه اداره‌ای کاملاً ایزوله داشته باشید! وسائل کار مانند صفحه کلیدها و گوشی‌های همراه که ممکن است زیاد در اداره بچرخند در هر چند سانتیمتر خود ۷۵۰۰ باکتری دارند. جالب است بدانید این مقدار در صندلی توالت فرنگی ۵۴۰۰ باکتری است!

۴. مراکز خرید

اگر برای خرید بیرون می‌روید دشوار است که سری هم به مراکز بزرگ خرید نزنید و البته گاهی نیز باید سری به دستگاه‌های ATM بزنید. تحقیقات نشان داده استفاده از این دستگاه‌ها به اندازه توالت‌های عمومی می‌تواند باعث انتقال بیماری شود. متاسفانه دیگر وسائل عمومی که در یک مرکز خرید می‌توانید پیدا کنید نیز چنین خطری را در خود دارند. پس حتماً احتیاط کنید. منظور از احتیاط وسواسی بودن نیست، فقط بعد از استفاده دست خود را به طرف صورت نیاورید و ابتدا آن را با ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

۵. مطب پزشکان

معمولاً برای اینکه مریض‌تر نشویم و یا بیماری را به پزشک نشان دهیم مجبوریم به مطب‌ها مراجعه کنیم. در کنار ما دیگران نیز همین فکر را دارند پس همگی دست به دست هم میکروب‌ها و ویروس‌هایمان را به مطب برده و با هم به اشتراک می‌گذاریم! هر فرد بالغ در دقیقه تقریباً ۳۰ نقطه را با دست لمس می‌کند، حالا خودتان حساب کنید در مطب یک دکتر چه خبر است. مجلات، صندلی‌ها، خودکارها و هر چه فکرش را بکنید ممکن است آلوده باشد. با این حال برای معاینه باید به مطب یا درمانگاه مراجعه کرد ولی با رعایت نکات احتیاطی.

۶. مهد کودک یا مدرسه فرزندتان

اگر فرزند دارید حتماً متوجه شده‌اید که با شروع مهد کودک یا مدرسه پای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بیشتر از گذشته به خانه باز شده است. حتی وقتی فرزند خود را به پارک هم می‌برید باید مواظب باشید چون سطوح آنجا نیز توسط افراد زیادی لمس شده. از همان ابتدا آموزش را به کودک خود شروع کنید، به او استفاده از ضدعفونی‌کننده و شستن مرتب دست‌ها را بیاموزید.

۷. خانه

همان باکتری‌هایی که بیرون از خانه مجبور بودید از خود دورشان کنید ممکن است در خانه خودتان هم پنهان شده باشند. بله معمولاً سطوح مختلف را با ضدعفونی‌کننده تمیز می‌کنید، اما آیا از درپوش مسواک استفاده می‌کنید؟ اگر چنین کاری نمی‌کنید باید بگویم مسواکی که به دهان می‌برید به غیر از خمیر دندان حاوی موارد ناخوشایندی است. اگر در خانه فرش دارید بهتر است بدانید در هر اینچ مربع آن فرش ۲۰۰۰۰۰ باکتری خوابیده است حتی با وجود استفاده مرتب از جاروبرقی. پس اگر با وجود احتیاط در خارج از خانه یکی از این روزها مریض شدید نباید متعجب شوید.

The post چگونه از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری کنیم؟ appeared first on آلامتو.

]]>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: